روشاروشا، تا این لحظه: 14 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

برای دخترم روشا

روشا پیشم بخواب!

1391/5/30 14:46
نویسنده : مامان ستاره
392 بازدید
اشتراک گذاری

دخترم اگر خودت دوست داشته باشی و احساس امنیت کنی ، من و بابا راضی می شیم که اتاقت رو جدا کنیم.

از وقتی به دنیا اومدی و خیلی کوچولو بودی تا 6 ماهگی همیشه کنارم خوابیدی و از 6 ماهگی هم تو اتاق من و بابا تو تخت خودت خوابیدی و با کوچکترین تکونی نگاهت کردم و بهت اعلام کردم که هستم تا همیشه احساس امنیت کنی.

می دونم خیلی از روانشناسا با خوابوندن بچه تو اتاق بزرگترا مخالفند ولی به نظر من خیلی دلایل خوبی برای این کار ارائه نمی دن. اونا می گن بچه وابسته می شه و این درحالیه که خیلی از آدمهای اطرافمون هستند که تا 5-6 سالگی پیش پدر و مادر بودند و بعضی هاشون آدمهای وابسته ای هستند و بعضی دیگه نه.

ولی من و بابا عاشق این هستیم که تو پیش ما بخوابی و هیچوقت از اینکه توی شب خیلی تکون می خوری و چند باری ما رو بیار می کنی ناراحت نمی شیم.

روشا پیشم بخواب!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان ظریفه
30 مرداد 91 23:31
http://kokoloha.niniweblog.com/
سولماز
31 مرداد 91 16:06
لحظه های سختیه ... یاد نگاه اشک آلود مادرم افتادم که روزی ازدواج کردم و ازشون جدا شدم .... جدا شدن ها سخته .... بیشتر برای مادر پدرها ... از این نوشته ات حس کردم که تو بیشتر ناراحتی می شی اگه این اتفاق بیفته ... مثل زمانی که وقتی پدر مادرها احساس می کنن که بچه هاشون مستقل شدن و نیاز مستقیم به اونها ندارن ، هم خوشحال می شن از این مرحله هم دلشون می گیره ....
ستاره (مامان روشا)
20 شهریور 91 18:07
آره سولماز جون .واقعا تونستی احساسات یه مادر رو درک کنی. حتی این موضوع موقعی که بچه رو از شیر می گیری هم خودشو نشون می ده. خیلی سخته هم برای مادر و هم بچه . ولی باید اتفاق بیفته. درباره جدا خوابیدن بچه ها آرا روانشناسا مختلفه . بعضی ها معتقدن بهتره بچه ها پیش پدر و مادر بخوابن .و این به امنیت روانی همه خانواده کمک می کنه و در نتیجه روی شاد بودن بچه. و قبول ندارن که شبها بچه رو به تبعیدگاه انفرادی بفرستی.واقعا به همین صراحت. منم دیدم این با روحیاتم سازگار تره.