روشاروشا، تا این لحظه: 14 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

برای دخترم روشا

در آستانه 4 سالگی

1392/2/23 0:44
نویسنده : مامان ستاره
289 بازدید
اشتراک گذاری

دخترم از بعد از عید دیگه می ری مهد . یه مهد واقعی !  با قوانین مهدهای سنتی . مهد ثمره زندگی.

مامان خیلی از این مهد راضیه .البته که با ایده آل هام خیلی فاصله داره ولی توی منطقه ما و لااقل توی مهدهایی که دیدم خیلی ایده آله. از همه مهمتر اینکه شما اینجا خیلی خوشحالی و چند تا دوست خوب داری که مدام درباره شون حرف می زنی. نیلا ، ترنم ، نارین ، سوشیان ، پارمیس ، ژانا ، سها و 2 تا کیان...

امروز بهم گفتی : مامان من با همه بچه ها دوستم. البته بیشتر وقتا می گی من با پسرا که دوست نیستم. چون بدرفتاری می کنند. خاله شبنمو اذیت می کنن. فقط با سوشیان دوستم چون دختر خوبیه . همه چیزاشو هم به من می ده. فکر کنم انقدر همش گفتی دختر خوب اصلا بلد نیستی بگی پسر خوب.

این روزها رفتار و گفتار همه آدمهای اطرافتو بررسی می کنی و از من می پرسی :

- مامان چرا ناراحتی ؟

- نه مامان ناراحت نیستم.

- پس چرا اخم کردی ؟

 

- مامان چرا فلانی داد می زنه . همش دعوا می کنه؟

- ؟؟؟؟؟

 

- مامان چرا فلانی هیچوقت نمی خنده؟

-؟؟؟؟؟

 

- این دختر خوبیه چون کارای خوب می کنه. اینم دختر بدیه چون کارای بد می کنه . (با اشاره به عروسکهات)

 

به نظر میاد داری همه چیزو از نظر اخلاقی بررسی می کنی . شاید پایه های نظام ارزشهای اخلاقیت داره اینجا شکل می گیره .

اینجاست که من و بابا انگار بیشتر وظیفه سنگین پدر و مادر بودنو درک می کنیم.

اینجاست که بیشتر می فهمیم تربیت مربوط به والدین است نه کودکان.

اینجاست که پدر و مادر بودن صبر و حوصله و آرامش و خلاقیت ما رو به چالش می کشه.

انگار خدا 2باره فرصتی به ما والدین داده تا شخصیت و رفتار خودمونو بررسی کنیم.

و واقعا باز هم به این جمله از کتاب وضعیت آخر می رسم:

"اینجاست که هر پدر و مادری بهتر است از خود سوال کند : در چشم فرزندم ، من چه جور انسانی هستم؟ - نه اینکه من چه جور پدر یا مادری هستم؟ من می خواهم او خوشبخت باشد و خوشحال باشد- اما آیا در این خانه شادی واقعی هست؟ من می خواهم او قوه خلاقه داشته باشد- اما آیا من خودم خلاقیت دارم؟ و کسی را به هیجان می آورم؟ - یا خودم هیچوقت به هیجان می آیم؟من می خواهم او یک چیز یاد بگیرد – اما آیا من خودم این ماه چند کتاب خوانده ام؟ امسال چند تا؟ من می خواهم او دوستان زیادی داشته باشد – اما من خودم چقدر دوستانه و معاشرتی هستم؟ من می خواهم او هدفها و ایدئالهای بزرگ داشته باشد – اما خودم دارم؟ آیا من تا به حال به او گفته ام که چه اعتقادهایی دارم؟من می خواهم او سخاوتمند باشد – اما آیا خودم نسبت به احتیاجات دیگران خارج از خانواده خودم حساسیت داشته ام؟ مردم آنچه را که هستند جذب می کنند نه آنچه را که می خواهند.مردم آن نوع بچه هایی را بار می آورند که خودشان بوده اند نه آن چه که می خواهند."

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

bazarbashi.com
23 اردیبهشت 92 1:32
با سلام ::ابزار تقویم فارسی برای صاحبان سایت ها و وبلاگ ها:: به وسیله این ابزار قادر خواهید بود تا برای کاربران خود یک تقویم زیبای فارسی به نمایش بگذارید. آدرس وب سایت:http://www.bazarbashi.com/page/calendar با تشکر
سولماز
23 اردیبهشت 92 13:20
ستاره جوون خیلی دلم برای تو و روشا تنگ شده... خیلی نوشته هات رو دووس دارم و خوشحالم که تو زندگیم با تو آشنا شدم و تربیت و بچه بزرگ کردنت رو خیلی دووس دارم تو تدارک این هستیم که دوره هم جمع شیم و همدیگه رو ببینیم. sms زدم ندیدی. بهت زنگ می زنم برای یه فرصت مناسب. دوووست دارم دوستم
سولماز
23 اردیبهشت 92 13:21
راستی برام خیلی عجیب و دور از ذهن بود که روشا 4 ساله شده و برای خودش خانمی شده... انگار همین دیروز بود که توی کیش دور هم بودیم کاش بازم پیش بیاد
ستاره
23 اردیبهشت 92 14:01
ای فدای تو بشم سولماز مهربون. می بوسمت.
هانا مامان آرتين
2 تیر 92 17:14
ستاره عزيز من از تاپيك مهد استاندارد ني ني سايت با شما آشنا شدم منم خيلي دنبال مهد بودم و معيارهاي زياد و بالاخره يه مهد رو انتخاب كردم كه دو سه هفته اي جسته گريخته آرتين رفت و بعد يه روز با گريه از من جدا شد و بردنش اردو و ديگه نرفت كه نرفت. الان دوباره دنبال مهد هستم. منزلمون هم شهرك غربه و ديدم شما ثمره رو انتخاب كرديد. با توجه به دقتي كه داشتيد در مورد انتخاب مهد ميخواستم اگه ميشه بدونم چه چيزي باعث شد ثمره رو انتخاب كنيد و الان چرا راضي هستيد؟ احتمالا منهم آرتين رو اونجا ثبت نام كنم
ستاره
11 تیر 92 22:15
سلام هانا جان. من خیلی دیر به دیر به اینجا سر می زنم. ببخشید اگر به همین دلیل دیر جواب می دم. هانا جان راستش من ابتدا از استانداردهام کوتاه اومدم . با یه نگاه واقع بینانه به ایران و مهد های ایران. بعد ثمره رو به دلایل زیر انتخاب کردم. 1- بچه ها خوشحالند 2- یک مهد یک طبقه و تقریبا بدون پله. 3- تا حد راضی کننده تمیز 4- حیاط بازی با تاب و سر سره ها و زمین چمن. 5- ناهار روزانه 6- خواب ظهر اجباری ندارن 7- برنامه منظم هفتگی 8- نگهبان همیشه حاضر در جلوی درب 9- وجود مدیر داخلی همیشه ناظر در راهروی کلاسها 10- استخر شن 11- رنگ آمیزی شاد و فضای شاد 12- مربی ها یی که افسرده نیستند(که خیلی مهمه) البته صد در صد با استانداردهای گفته شده خیلی فاصله داره ولی به نسبت مهد های دیگه.
هانا مامان آرتين
22 تیر 92 9:45
ستاره عزيز ممنونم از راهنماييتون من هم متاسفانه هر بار كه به مهدي سر ميزنم ميبينم كه چقدر ما از حداقلها هم دوريم ولي خوشحالم مهدي تونسته نظر شما رو جلب كنه. اميدوارم من ههم بتونم مهد مناسب پيدا كنم
مامان شهراد
23 تیر 92 11:18
تولدت مبارک عزیزممممم منم امروز تولدمه
خاله پارمیدا
23 تیر 92 12:19
خیلی خوشحالم از اینکه تو به دنیا اومدی تو دنیا فهمید که تو انگار نیمه ی گمشدمی تو زندگی خیلی خوبه چون که خدا تو رو داده روز تولدم برام فرشتشو فرستادهپیش ما هم بیاین اگه دوست داشتین به نی نی ما هم رای بدین کد 269 رو به 200008080200 ار سال کن
پيمان
17 شهریور 92 23:20
سلام خيلي نازه شما هم به وب من سربزنيد
پيمان
17 شهریور 92 23:26
سلام به وب منم سر بزن