روشاروشا، تا این لحظه: 14 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

برای دخترم روشا

ای کلک!

1391/5/15 16:12
نویسنده : مامان ستاره
484 بازدید
اشتراک گذاری

مامان(با خوشحالی صرفا جهت تشویق و مزاح) : ای کلک ! همه لقمه هاتو خوردی؟ توپول موپول شدی ؟

روشا : کلک زدم کار خوبیه یا کار بدیه؟

مامان ( بهت زده و بدون جواب خیره نگاه می کنه! )

روشا (دوباره به زبان دیگه تکرار می کنه): مامان  کار خوبی کردم لقمه ها رو خوردم یا نه؟

مامان : البته ، کار خوبی کردی .منو خوشحال کردی که همه لقمه هاتو خوردی:)

 

توضیح : مامان این روزا شروع کرده و به شما توضیح می ده . چه کاری خوبه و چه کاری خوب نیست. چه کاری مامانو خوشحال می کنه و چه کاری ناراحت.

راستش تا قبل از این تقریبا به ندرت از من تذکری شنیدی . به ندرت ازت توقعی داشتم. به ندرت برات خوب و بد گفتم. و به ندرت عصبانیت مامانو دیدی . اما جدیدا تصمیم گرفتم مواردی که به نظرم قابل تذکر هست ، البته دوستانه و گاهی هم با قاطعیت ابراز کنم.

دخترم به وضوح می بینم که در موردش فکر می کنی و سوالهایی می کنی.

مثلا به خاله ساحل گفتی : خاله اگه من یه کار بدی کنم ، تو ناراحت می شی ؟

خاله ساحل (مردد): هووووووم .ممکنه بعضی وقتا!

یا اینکه درباره درست یا نا درست بودن کارهات از من می پرسی .

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

سولماز
17 مرداد 91 10:35
عجب بلاییه ها ... آدم این طوری که خیلی باید مواظب حرف زدنش باشه ... عجب کلکیه ها
ستاره (مامان روشا)
19 مرداد 91 15:06
آره سولماز جون. توی کتاب خصوصیات یک رهبر ، اولین مشخصه یک رهبر ، " هوشیاری مداوم " هست. من فکر کنم این توی بچه داری هم صدق می کنه.
سولماز
25 مرداد 91 11:49
درست می گی شما ... من خیلی نکته می گیرم از نوشته هات