روشاروشا، تا این لحظه: 14 سال و 10 ماه و 7 روز سن داره

برای دخترم روشا

گردشهای مامان

1390/3/21 18:43
نویسنده : مامان ستاره
441 بازدید
اشتراک گذاری

دخترم خیلی وقته که می خوام برات مطلبهای جدید بنویسم . یعنی خیلی چیزا بوده ولی خوب شرایطش رو این روزا نداشتم.

توی این مدت دو بار با خاله هات رفتم بیرون .یه بار با خاله مژده ، آناهیتا ، سوسن , بهاره و پریسا رفتیم باغ موزه هنر ایران که به نظر میاد یه خونه قدیمیه با دخترای بلند و کهنسال و چند تا آلاچیق خیلی با صفا که با حضور دوستای آدم با صفاتر هم می شه.

شما رو هم گذاشتم خونه مامانی خوش بگذرونی . آخه دخترم تو خیلی مامانی و عمه سارا و عمه شیوا رو دوست داری و یکی از جاهای مورد علاقت خونه مامانیه وقتی به من می گی "خاضر شیم بریم خونه مامانی پیش عمه سارا ، شیبا" . یا وقتی که تازه از خونشون اومدیم و تو می گی " بازم بریم خونه مامانی" .به خاطر همینم من با خیال راحت تو رو می زارم خونه مامانی چون اونا هم بی نهایت تو رو دوست دارن و تو خودت هم اینو می دونی وقتی می گی :" مامانی روشا رو دوست داره . سارا روشا رو دوست داره . شیبا روشا رو دوست داره. خمه منو دوست دارن."

بله دخترم این روزا مامان به تفریحات خودش هم بیشتر می رسه . دفعه دوم هم با خاله فریده رفتیم کافی شاپ و خرید تو پاساژ تیراژه . خیلی خوش گذشت آخه با این خاله کلی خاطره از دوران دبیرستان داریم که یادآوری اونها خیلی شادی آوره . واقعا لذت بخشه عزیزم. تو هم یه روزی اینا رو که من می گم درک می کنی انشالله.

دخترگلم هنوزم به ح می گی خ .مثلا دایی خمید ، خاله ساخل و یا می گی "من خمیشه نی نیا رو دوست دارم".البته این حرف "خ" رو خیلی جاهای دیگه هم به کار می بری .مثلا " تیت خرنگی" (توت فرنگی) و یا "دوجه خرنگی " (گوجه فرنگی) و یا می گی " کخر چایی" ( کفتر چاهی) . به دایی رفی هم می گی " دایی رهی". دخترم خیلی لهجه ت ، نحوه حرف زدنت بامزه ست .طوری که وقتی می نویسم هم خنده م می گیره و هم هیجان زده می شم.

این روزا دیگه می تونم برات کتابای "می می نی " رو بخونم و فعلا از یکیش خیلی استقبال کردی :

می می نی با مامانش رفته به پارک خوبی

از توی راه خریده یه آبنبات چوبی

بعد از هر مصرع که می خونم  کلمه ای رو که خوشت اومده تکرار می کنی .مثلا می گی : "پارک خوبی" و یا "آبنبات چوهی" و ...

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)